Geoblog.pl    wedrowkikaroli    Podróże    Północno - zachodni kraniec Polski i kawałek Niemiec (VII 2009)    Kierunek klify

Kierunek klify

Polska, Międzyzdroje

Po całodziennym wylegiwaniu się na plaży nadszedł czas na zwiedzanie. Jedziemy ze Świnoujścia do Międzyzdrojów (16 km), znanej nadmorskiej miejscowości. Tutaj mamy zamiar bawić cały dzień. Nie interesują nas jednak tłumy i atrakcje Promenady. Wolimy skupić się na Wolińskim PN.
W pierwszej kolejności udajemy się na ul. Niepodległości 3a, gdzie mieści się Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego im. prof. dr. Adama Wodziczki. W bardzo atrakcyjny sposób zobrazowane są typowe dla Parku krajobrazy: wybrzeże Zalewu Szczecińskiego, nadmorskie klify (zimą i latem) oraz żubry. Moja Basia była zachwycona tym muzeum, szczególnie, że prezentowane były foki szare. W budynku obok obejrzeliśmy replikę Terakotowej Armii. Oryginalna wystawa to zbiór ośmiu tysięcy figur naturalnej wielkości. Wszystkie wykonane są z utwardzanej, wypalonej gliny (terakoty). Prezentują się okazale i dostojnie. Do Międzyzdrojów przyjechało "tylko" trzydzieści i to kopii. Przyznam świetnie wykonane, robią wrażenie. W jednej z sal prezentowany był film dotyczący historii powstania armii. Wystawa bardzo udana !
Na obiad idziemy do Bazy Rybackiej, a konkretnie do smażalni "Złota wydma". Zajadając się smażonym dorszem i paluszkami rybnymi (w przypadku Basi) delektujemy się widokiem morza i słuchamy szumu fal. Apetycznie i ślicznie!
Stąd już blisko do wybrzeża klifowego. Idziemy wąską plażą. Gdzieniegdzie zbiorowiska kamieni i konarów drzew porwanych przez morze. Miejscami przystajemy by nasycić się urokiem spokojnego morza i stromymi ścianami klifów. A na piasku ..... biedronki. Dużo biedronek. To staje się wręcz wkurzające !
Tak spędzamy czas , aż do wieczora. Sama przyjemność !