Geoblog.pl    wedrowkikaroli    Podróże    Weekend w Szklarskiej Porębie (VIII 2009)    W Górach Izerskich

W Górach Izerskich

Polska, Świeradów - Zdrój

Po obfitym obiedzie w Oberży u Chochoła jedziemy do Świeradowa Zdroju, leżącego w odległości 20 km od Szklarskiej Poręby.
Przystajemy przy ostrym drogowym zakręcie położonym na drodze wojewódzkiej nr 358. Zwany jest popularnie Zakrętem Śmierci ze względu na liczne wypadki samochodowe. Poza tym to świetny punkt widokowy na Karkonosze i Kotlinę Jeleniogórską.
Ruszamy dalej i juz po kilku minutach jesteśmy w Świeradowie Zdroju, uroczej miejscowości uzdrowiskowej leżącej w dolinie Kwisy. Unikalny, podgórski klimat, sieć szlaków turystycznych i rowerowych w obrębie Gór Izerskich , zasoby naturalnych surowców leczniczych (m.in. wody mineralne, borowina) przyciągają turystów i kuracjuszy.
Kierujemy się na parking pod Stogiem Izerskim. Działa tu kolej gondolowa . Długość trasy 2172 m. Stacja dolna jest na wysokości 620 m n.p.m., a górna 1060 m n.p.m - na Stogu Izerskim. Szczyt porośnięty jest lasem świerkowym, a na północnym zboczu znajduje się Schronisko PTTK. Przyznaję - atrakcyjne architektonicznie.Kawa, herbata, ciasteczka. Wszystkiego pod dostatkiem !