Geoblog.pl    wedrowkikaroli    Podróże    Północno - zachodni kraniec Polski i kawałek Niemiec (VII 2009)    Fort Anioła

Fort Anioła

Polska, Świnoujście

Dzień nieco zachmurzony, ale bardzo ciepły. Dziś pragniemy poznać tajemnice fortu pruskiego Twierdzy Świnoujście. Udajemy się do Fortu Anioła. Wybudowany został w latach 1854-1858 i przeznaczony do obrony zachodniego kompleksu fortyfikacyjnego od strony lądu. Nazwa Fortu związana jest z jego kształtem, gdyż przypomina Zamek Świętego Anioła w Rzymie.
Obecnie obiekt jest remontowany i spełnia rolę nie tylko muzealną, ale stał się placówką kulturalną Świnoujścia. Tu można na żywo spotkać się z historią 3 epok: pruską, niemiecką i radziecką. Można też obejrzeć liczne wystawy malarstwa współczesnego, fotografii, rzeźby. W forcie odbywają się koncerty muzyczne, spotkania poetów na wieczorach poezji, pokazy tradycyjnych walk rycerstwa średniowiecznego. Organizowane są także ogniska, grille, można przy blasku świec wypić herbatę, kawę, wina i miody pitne w oryginalnej sali kominkowej. My mieliśmy okazję skosztować piwa i herbatki.
Fort faktycznie okazały. W kilku salach wystawy. Obiekt wymaga jeszcze trochę pracy, ale już sporo turystów tu ściąga.