Geoblog.pl    wedrowkikaroli    Podróże    Małopolska i odrobina Śląska (VI / VII 2009)    Lewy brzeg Zbiornika Czorsztyńskiego

Lewy brzeg Zbiornika Czorsztyńskiego

Polska, Czorsztyn

Okrążamy Jezioro Czorsztyńskie. Po 11 km docieramy do Czorsztyna, położonego na wschodnim skraju Kotliny Orawsko-Nowotarskiej, na pograniczu Pienin i Gorców nad Zbiornikiem Czorsztyńskim. Obecny Czorsztyn był do momentu powstania zbiornika retencyjnego znany jako Czorsztyn Nadzamcze. Sama wieś Czorsztyn mieściła się u podnóża Zamku Czorsztyńskiego.
Stajemy na parkingu płatnym niestrzeżonym, kupujemy bilety w kasie i spacerowym krokiem podążamy na czternastowieczny zamek, a raczej do jego ruin. W końcu XX wieku zostały tu rozpoczęte prace konserwatorskie, obecnie nadal trwają, ale zamek jest już udostępniony częściowo do zwiedzania. Krążymy po zamku, poznajemy zakamarki. Z tarasów zamku górnego roztacza się ciekawa panorama na Zbiornik Czorsztyński, Pieniny Spiskie i Tatry. Tam przystajemy na dłużej. W pomieszczeniach zamku górnego wystawa o historii zamku i starostwa czorsztyńskiego oraz niewielkie lapidarium. Tam też są zdjęcia sprzed powstania Zbiornika Czorsztyńskiego.
Na zamku spędziliśmy ponad godzinę.