Geoblog.pl    wedrowkikaroli    Podróże    Uroki Pobrzeża Kaszubskiego (VII 2008)    Welcome to Hel

Welcome to Hel

Polska, Hel

Docieramy na Hel. Zanim jednak ostatecznie zaparkujemy wstępujemy do Muzeum Obrony Wybrzeża. Jest ciepło, niezbyt tłoczno i ciekawie. Muzeum posiada bogate zbiory i śmiało można powiedzieć, że jest kopalnią wiedzy o wydarzeniach i losach ludzi związanych z obroną polskiego wybrzeża. Zwiedzaliśmy chyba z dobrą godzinkę. Dodam może, że na zgłodniałych trustów czekają kuchnie polowe z grochówką oraz gorącymi kiełbaskami :)) Czas jednak dojechać do centrum i zobaczyć małe, sympatyczne stworzonka - foki.Jak to zwykle bywa w takich miejscach jest tłoczno. Dzieci z rodzicami okupują balustrady , próbują coś dojrzeć Foki jednak niechętnie wypływają na powierzchnię. Trudno je dojrzeć wśród mętnej wody. Chowają się sprytnie przed oczami gapiów :)) Idziemy dalej promenadą i obserwujemy coraz niżej schodzące słoneczko. Powoli port też pustoszeje. Część turystów wraca do Gdyni tramwajami wodnymi, inni siedzą już po knajpkach. Muszę przyznać ładnie tu. Lubię tu bywać , tu na "czubku" Polski :))