Geoblog.pl    wedrowkikaroli    Podróże    Uroki Pobrzeża Kaszubskiego (VII 2008)    Małoznane Mechowskie Groty

Małoznane Mechowskie Groty

Polska, Mechowo

Uciekając od zgiełku Jastrzębiej Góry wybraliśmy się do Mechowa, wsi leżącej w gminie Puck, na skraju Puszczy Darżlubskiej.Niewielu turystów wie lub słyszało o pewnej osobliwości geologicznej, która ma miejsce właśnie w tej wsi. Znajdujące się tutaj groty to jedyna w Polsce jaskinia sufozyjna.Sama zaś sufozja polega na mechanicznym wypłukiwaniu ziaren (cząstek minerałów) z osadu przez wody podziemne wsiąkające w skałę lub glebę. W przewodnikach podawane jest, że groty zwiedza się za opłatą . Być może. W trakcie naszej wizyty nikt jaskini nie pilnował , a my nieco grosza zaoszczędziliśmy !
Jaskinia powstała we wnętrzu wzgórza morenowego przez wypłukanie piasku spomiędzy scementowanych węglanem wapnia skał osadowych,W głąb wzgórza biegnie niski korytarzyk kilkudziesięciometrowej długości. Występują w nim formy naciekowe: stalaktyty i polewy. Momentami jest naprawdę nisko. Rozmaitość form, różnorodność barw. Naprawdę osobliwość geologiczna !